wtorek, 26 maja 2015

Wyjaśnienie dotyczące tytułu

Wyjaśnienie dotyczące tytułu
„Rzecz o mojej smutnej dziwce” jest, oczywiście, parafrazą tytułu książki G. G. Marqueza „Rzecz o mych smutnych dziwkach. ” Sam bym nigdy nie wpadł na taki tytuł ani nie pozwolił sobie na takie określenie. Wykorzystałem tę parafrazę, ponieważ, moim zdaniem, świetnie oddaje treść mojej opowieści. Chciałbym jednak zwrócić uwagę, że autor (czyli ja) ani razu nie używa tego określenia w stosunku do bohaterki swojej opowieści, a narrator i jej powieściowy kochanek, Jerzy Kruk usilnie jej przed nim broni.


By zaznaczyć, że tytuł mojej książki nie jest moim oryginalnym pomysłem i odnosi się do tytułu książki innego autora, czytając go, należy wyraźnie zaakcentować słówko: „mojej”.



3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dlaczego ten komentarz zostal usuniety?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ponieważ ktoś zamieścił ten sam komentarz w dwóch miejscach. Jeden więc usunąłem. Jesli ktoś ma chęc wypowiedzieć się na temat tytułu, to bardzo proszę. Zależy mi na usłyszeniu opinii. Znam ustne opinie moich znajomych na ten temat, ale chętnie też poznam inne.

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz stanowi dla mnie zachęte do opublikowania następnych odcinków.